Translate

lunedì, settembre 06, 2010

... a briglie sciolte.

To m.u.L.

Se avessi potuto tenerti nel mio ,
se solo avessi potuto in me avvolgerti,
quanto sarei stata felice !
Ma ora la carta della memoria davanti
una volta ancora mi srotola il corso
del nostro viaggio sin quì,
quì dove ci separammo.
E dire che tu non sei mai,
mai stato una qualche tua realtà, amor mio,
e mai alcuna delle tue varie facce ho visto.
Eppure esse mi vengono e vanno avanti,
e io forte piango in quei momenti.
Oh, mio amore, come stanotte fremo per te,
pur senza più speranza alcuna
di alleviar la sofferenza o ricompensarti
per tutta una vita di desiderio e disperazione.
Riconosco che una parte di me morì quella notte !

Posted by Picasa


Click HERE to visit other My World tuesday from around the world.

8 commenti:

  1. Looks like a lovely day, cara Rosa! I love horses! Have a wonderful week! Ciao ciao!

    Sylvia

    RispondiElimina
  2. A little sad verse, but a nice photo!
    Wish you a blessed evening.

    Ps: Yes, my name is Tania :-)

    RispondiElimina
  3. A sad poem! And so full of love.

    Thanks for sharing this powerful post.

    RispondiElimina
  4. Fantastic capture of line of horses under the blue sky.

    RispondiElimina
  5. Thank you for sharing this beautiful photo

    Have a nice week,
    Greetings, Bram

    My Word Tuesday post

    Seen on My World Tuesday

    RispondiElimina
  6. there is so much feeling in your words.
    such a wonderful photo too.
    thank you for your visit to my photography blog~

    RispondiElimina

Thank you so much...I love your comments.
Have a wonderful day.
by giorno26 ღ